Waterdoggie

Bästa Merlindiggare.

Sommare är nice på många sätt, men ibland kan det bli för mycket av det goda. Åtminstone för husse o matte ibland. Som i tisdags när de plötslig drog iväg, okristligt tidigt redan vid 12 på förmiddagen då jag knappt vaknat, till Eskilstuna. Visst, de har en travbana där, men tydligen också ett zoo där Lena Ph skulle uppträda.
Den korkade zooadministrationen tillät mig inte därinne, så jag fick yrvaket bli kvar hemma. Helt själv!
I flera timmar hade jag bara min egen spegelbild som sällskap. Fy undan - vad vackert. Men ensamt.

När de väl kom hem välkomnade jag dem varmt, men nästan direkt drog husse till jobbet och matte ockuperade datorn. Så jag var allena igen!

Sent seeeent på kvällen fick de plötsligt för sig att åka på utflykt, men som tur var fick jag följa med. Vi drog till Flatenbadet minsann och det var mysigt med sandstrand och så - men sen...
Knasmatte hoppade i sjön med kläder (och sen tog hon av sig till bara såna där små människokläder och allt och husse sprang efter i bara kalsonger (låter kallt med kallsonger) och med kameran i högsta hugg. I fem minuter var de flera meter ute i det svarta, kalla och jätteblöta vattnet. Det blev tio minuter, sedan en kvart. Och jag , som inte gillar att bada nåt vidare väntade snällt på stranden.

DÅ VAR MÅTTET RÅGAT. Ibland måste en chihuahua sätta ner tassen och visa var skåpet ska stå.
Så jag traskade helt enkelt ner i vattnet och raketsimmade lååångt ut i sjön. Där hämtade jag matte och grymtade att nu får vi minsann vara mer tillsammans. Och sedan dess har vi varit det jättemycket. ♥
Ibland krävs det uppoffringar...
Thats it for now. På återvoffning.

Bilder.... simmar ut i det mörka kalla djupa utan att husse eller matte först ser:
simmaaarplask3plask2plaskHERO!Puh, äntligen uppe ur det blöta! I'm a hero!

Kommentarer
Postat av: Doriz

Vilket mysigt kvällsdopp! Dumma mattar och hussar som bara tänker på sig själva! De ska tänka på oss!!!!!

Postat av: J

du har sötaste hunden ever

2007-05-11 @ 10:13:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback